מלכה אדמונית – אמבר לאוהבי הכשות

"פעם, בתקופת היובש, נאלצתי להתקיים על כלום, חוץ מאוכל ומים"וו. סי פילדס.

מבשלת מלכה הוקמה בשנת 2007 על- ידי אסף לביא.
לאחר שעבר מתל- אביב, הקים לביא את המבשלה אל מול מבצר יחיעם, בקיבוץ יחיעם שבגליל המערבי. פרטים נוספים אודות המבשלה ניתן לקרוא כאן.

הבירה היא פייל אייל אנגלי קלאסי בעלת 4.7% אלכוהול, המאופיינת בטעם לחמי של שעורה וצבע אדום עמוק. הבירה מבושלת עם כמויות גדולות של כשות הנותן מרירות מאוד מורגשת אם כי לא כזו שמשתלטת ומכסה את טעמי הלתת. (נלקח מהאתר של מבשלת מלכה, אותו ניתן למצוא כאן). פייל אייל אנגלי מזכיר מאוד IPA רגיל, אולם השורשים שלו מעט שונים מהIPA. ניתן ללמוד דברים נוספים על IPA ןפייל אייל אנגלי במילון המושגים שלנו כאן.

צבעה של הבירה הוא בדיוק כמו צבע של אמבר אייל – גוון זהוב ענברי או חום בהיר, שלי אישית מאוד עושה את זה.  מבחינת טעם, למרות שבאתר המבשלה כתוב שטעמי הלתת מאזנים את הכשות, אני לא מסכים בכלל. הבירה מתחילה מתקתק בפה, אבל 3 שניות אחרי והפה מתמלא בכשותיות חזקה שמשפיעה על כל בלוטות הטעם ומותירה אותן חסרות אונים. זוהי אינה אמבר אייל אלא IPA עם מעט לתת שבו משתמשים להכנת אמבר אייל, מה שנותן את הצבע היפה ומעט מהטעם, אבל מותיר אותנו עם טעם לוואי חזק של כשות. זה כל מה שאני מרגיש בזמן שאני שותה אותה.

קלילות – 7, די קלילה.

גיזוז – 3, גיזוז עדין למדי.

אלכוהול – 4, מורגש מעט.

כשות – 8, והרבה יותר מידי.

ייתכן שעשיתי טעות שהגעתי אליה במחשבה שהיא אמבר אייל, וציפיתי למתיקות הרבה יותר רצינית. בהחלט אעדיף גולדסטאר ולצערי הבירה הזאת מקבלת אצלי 3.5. מומלץ מאוד לאוהבי כשות שרוצים קצת טוויסט מהIPA הרגילים.

קטגוריות: Uncategorized | השארת תגובה

ניווט ברשומות

כתיבת תגובה

בלוג בוורדפרס.קום. ערכת עיצוב: Adventure Journal של Contexture International